Hanička

Hanička

Zakládám blog

Již několik let píšu stránky o životě začarovaného dítěte a jeho rodiny. Tím dítětem je naše dcera Hanička.
Nyní jsem se rozhodla vytvořit tento blog, kde budu v zápiscích pokračovat.
Doufám, že si sem najde cestu každý, kdo ji bude hledat.
Tak tedy vítej, kdo přicházíš s dobrým srdcem.



čtvrtek 12. června 2014

Zácpa


Hanička je inkontinentní. Sama neumí rozpoznat, kdy potřebuje na nočník, nereaguje, když má mokrou plenku. Proto nosí pleny trvale. Od věku 3 let má pro inkontinenci nárok na pleny ze zdravotního pojištění.

Velkým problémem u Haničky je trvalá zácpa. Problémy s vyprazdňováním má vlastně od té doby, co začala jíst jinou stravu než mateřské mléko. Protože nemá prokázanou alergii na potraviny nebo mléko, jedla vždy všechno. Nejraději měla mléčné výrobky, smetánky, jogurty, kaše, brumíka apod. Na zácpu jsme vyzkoušeli všechny dostupné známé rady a potraviny, vždy to mělo jen krátkodobý efekt. U Haničky je několik propojených věcí, které zácpu ovlivňují - málo se pohybuje, bere léky, které ovlivňují vyprazdňování (Rivotril), nechodí, málo pije, necítí nucení na stolici. Nakonec jsem musela dávat stále glycerinové čípky. Proto jsem Haničku objednala na kontrolu na gastroenterologii. Tam nám paní doktorka doporučila místo čípků podávat klystýr, který je ke střevům šetrnější a nedráždí pouze konečník. Klystýr jsme dávaly doma pomocí vlažné vody a rostlinného oleje, velkou stříkačkou a rektální rourkou.                                  

Zpočátku to Hanička snášela dobře, nebránila se. Dávala jsem jeden klystýr za týden a postupně jsem počet zvyšovala. Teď už se bez něho nevyprázdní, někdy je nutné dávat i dva za jeden den. Hanička už ví, co jí čeká, zlobí se a odmítá, ale nebrání mi. Zatím je to jediný způsob, který opravdu pomáhá.

S neustálým nošením plen souvisí i hygiena pod plenou. Osvědčili se mi vlhčící ubrousky nejlépe bez parfémů. Jako mast na běžnou péči mi paní doktorka obvodní psala Leniens mast, která výborně promašťuje. Pro počínající zarudnutí se mi osvědčili masti se zinkem z běžného obchodu (DM drogerie, Rossmann).                                                                                                                                                                    
Po čtvrtém roce věku začala mít Hanička občas pod plenou mokvavé boláčky. Zprvu se dařilo je přeléčit pomocí masti s kortikoidy (je na recept), ale postupně se objevovaly stále častěji. Paní doktorka mě vysvětlila, že je problém v moči, která se stále více koncentruje jak Hanička roste. Doporučila mi používat Sudocrem. Tak jsem ho vyzkoušela a jsem z něho nadšená. Boláčky zmizely a kůže je po ošetření v pořádku, nemusím již používat jiné masti. Kupuji si kelímek 250g na měsíc a bohatě mi vystačí.