Hanička

Hanička

Zakládám blog

Již několik let píšu stránky o životě začarovaného dítěte a jeho rodiny. Tím dítětem je naše dcera Hanička.
Nyní jsem se rozhodla vytvořit tento blog, kde budu v zápiscích pokračovat.
Doufám, že si sem najde cestu každý, kdo ji bude hledat.
Tak tedy vítej, kdo přicházíš s dobrým srdcem.



čtvrtek 12. června 2014

Obouvání

Obouvání


Další otázkou je co na nohy pro nechodící dítě. Má mít speciální obuv nebo žádnou a co obout v zimě, když s nožkama moc nehýbe a jsou věčně jako led. Hanička dlouho žádné botky nenosila. Ušila jsem ji teplé návleky a babička ji upletla silné ponožky na zavazování. Protože má Hanička spastickou diparézu, začaly se jí nožičky deformovat a stáčet dovnitř. Bylo nám doporučeno vyzkoušet zdravotní obuv. Nechali jsme tedy Haničce ušít boty na míru na poukaz zdravotní pojišťovny. Zjistili jsme ale, že na stav nožiček to nemělo vliv. Proto jsem začala kupovat Haničce boty v běžném obchodě, kvalitní  a hlavně takové, abych byla schopná je obout. Hanička si svoje prstíky na nohou neumí porovnat, to jí musím dělat já. Boty ji většinou obouvám, má tak nožky chráněné, vypadá to přirozeně a je to i tepelná vrstva.

Velkou pozornost bylo nutné věnovat botám v zimě. Brzy jsem zjistila, že návleky na nohy nestačí. Hanička nosila zimní boty po starší Káje a na jednu zimu jsem jí koupila hodně chlupaté pletené sněhule. Ve velkých mrazech to bylo málo. Tak jsme letos pořídili speciální zimní sněhule od Tepla domova. Boty jsou výborné, vysoké, Hanička v nich může být ještě obutá do dalších botek a konečně jí nohy nemrznou.