Strukturované úkoly pro Haničku
Již několik let se snažím pomáhat Haničce v komunikaci s okolním světem. Učí se používat gesta, kartičky s obrázky i řeč. Toho také využíváme během dne na zobrazení činností, které Haničku čekají. Zatím musí dostat do ruky jen jednu komunikační kartičku s obrázkem, aby věděla, co bude dělat. Po skončení činnosti ji podám další kartičku.
Pro cílenou práci jsem se hodně inspirovala v knihách o strukturovaném učení a hrách pro děti s autismem. Vyrobila jsem desku, kterou položím na jídelní stůl a vytvořím tak pracovní plochu. Deska má z druhé strany protiskluzovou podložku proti pohybu.
Na desku potom připravím z levé strany krabičky a košíčky s úkoly. Jejich počet záleží na konkrétních možnostech a silách Haničky v ten den.
Pokud pracujeme s obrázky, používám ještě na pracovní plochu pomocnou desku, která plochu rozdělí na dva nebo čtyři díly.
Po skončení každého úkolu odkládáme krabičku na pravou část desky. Po posledním splněném úkolu dostane Hanička do ruky symbol pro práci s i-Padem nebo s počítačem, což je pro ni největší odměna.